EL PAS DEL TEMPS
COSES QUE HAN
D’APARÈIXER AL MURAL:
Fotografia i vídeo
-
Com
eren les fotografies i les càmeres abans? I ara? En què han canviat?
-
Crea
un eix cronològic amb diversos tipus de màquines de fotografia al llarg del
temps, és a dir, s’ha de veure l’evolució de les màquines de fer fotos.
-
Tria
una càmera antiga i una moderna i fes una comparació: en què s’assemblen? En
què es diferencien?
-
Parts
de la càmera (opcional)
Mitjans de transport
-
Què
són els mitjans de transport? Tipus de mitjans de transport: aquàtics,
terrestres i aeris.
-
Crea
un eix cronològic amb diversos tipus de transport al llarg del temps, és a dir,
s’ha de veure l’evolució de les màquines dels mitjans de transport amb el pas
de la història.
-
Escull
un transport i explica la seva evolució: quina funció tenien abans? I ara? Quins
tipus de persones el podien utilitzar? I ara? etc.
http://lahistoriadelostransportes.blogspot.com.es/2011/01/el-perfeccionamiento-de-los-medios-de.html
http://lahistoriadelostransportes.blogspot.com.es/2011/01/el-perfeccionamiento-de-los-medios-de.html
Escriptura
-
Què
utilitzaven per escriure antigament? I ara?
-
Crea
un eix cronològic amb diversos tipus d’utensilis (màquines d’escriure, estris,
paper...) és a dir, s’ha de veure l’evolució del material que s’utilitza en
l’escriptura.
-
Explica
les diferències i semblances entre l’ordinador i la màquina d’escriure des dels
seus orígens.
Música
-
Com
eren els reproductors de música abans? I ara?
-
Crea
un eix cronològic amb diversos tipus de reproductors de música al llarg del
temps, és a dir, s’ha de veure l’evolució dels reproductors de música (ràdios,
toca discos...)
-
Escull
un reproductor de música antic i un modern i explica com eren, com es feien/fan
servir, quins tipus d’elements podien/poden reproduir, de quin material estaven
creats, etc.
http://es.wikipedia.org/wiki/Historia_del_registro_del_sonido
http://www.monografias.com/trabajos30/reproductores-de-musica/reproductores-de-musica.shtml
http://www.monografias.com/trabajos30/reproductores-de-musica/reproductores-de-musica.shtml
Joguines
-
Busca
persones de l’etapa de la vellesa, de la maduresa, la joventut i la infantesa i
pregunta’ls quines joguines tenien quan eren petits, quina era la joguina que
més els hi agradava, de quins materials estaven fetes les joguines que
tenien...
-
Crea
un eix cronològic amb diferents joguines per veure la seva evolució amb el pas
del temps.
-
Tria
una joguina antiga i la seva versió moderna i explica l’evolució.
Habitatge
-
Amb
quins materials es fabricaven les cases abans? I ara?
-
Quines
diferències hi ha entre els habitatges dels temps dels grecs i les
construccions dels anys 2.000?
-
Fes
un eix cronològic i anomena les diferents llars que s’han utilitzat des de la
prehistòria fins l’edat contemporània. Anomena alguna característica de
cadascuna.
historiahabitatge.blogspot.com.es
Aquest
bloc intenta ser una eina per alumnes de primària per tal de treballar
l'habitatge al llarg de les diferents èpoques històriques i la prehistòria.
|
Escriptura
-
Quina
és la primera manifestació relacionada amb l’escriptura que es coneix? Quina “escriptura” van inventar a l’Antic
Egipte? Qui va inventar l’alfabet?
-
Quines
diferències i semblances hi ha entre el paper que s’utilitzava antigament i el
que s’utilitza ara?
-
Què
és l’impremta, qui la va inventar, i per què es considera un gran invent?
-
Fes
un eix cronològic i anomena els diferents instruments d’escriptura que s’han
utilitzat fins a l’actualitat.
Vestimenta
-
Quina
era la “roba” que utilitzaven a l’Edat Antiga, a l’Antic Egipte, a l’Antiga
Grècia, a l’Antiga Roma, a l’Edat Mitjana, a l’Edat Moderna, al segle XIX, al
XX i al XXI (ara)?
-
Digues
les diferències més importants en la moda de cada etapa, els teixits, els
colors...
LES PLANTES
Power point
LA NUTRICIÓ - EL COS HUMÀ-
Per investigar haureu de cercar la informació a...
La nutrició
Aparell digestiu
Aparell digestiu 2
Aparell digestiu 3
Aparell circulatori
Aparell respiratori
Aparell respiratori 2
Aparell excretor
JCLIC El cos humà
Jocs
LES COMARQUES
Comencem projecte nou: LES COMARQUES!
Per això... us deixem l'enllaç amb tres jocs per a que pogueu localitzar les comarques de Catalunya.
LES MÀQUINES
Comencem projecte nou: LES COMARQUES!
Per això... us deixem l'enllaç amb tres jocs per a que pogueu localitzar les comarques de Catalunya.
LES MÀQUINES
Iniciem una nova unitat: les
màquines. Durant aquesta, descobrirem com són les màquines, quins tipus hi ha i
com són les forces que les fan moure.
Us deixem un power point per a que pogueu repassar allò que hem estat veient a la classe.
.
LES FONTS D'ENERGIA
LES FONTS D'ENERGIA
En podem trobar diferents
tipus d'energia, aquí veuràs una petita classificació:
En funció de
la seva naturalesa:
· PRIMÀRIES. Es troben en la natura, com la
llenya, l'aigua, el carbó, el petroli, etc.
· SECUNDÀRIES. S'obtenen a partir de les fonts
primàries, com l'electriciat o la bezina.
En funció de
les reserves disponibles:
· RENOVABLES. N'hi ha reserves il·limitades,
perquè es regeneren contínuament. Són les que provenen del Sol, del vent, de la
biomassa dels residus sòlids, del mar i de l'aigua dels rius.
· NO RENOVABLES. N'hi ha reserves limitades. Són el
carbó, el petroli, el gas natural i l'urani.
En els següents enllaços podràs saber més de cadascun d'aquests tipus d'energia... només cal investigar! Preparat Agent de Medi Ambient?
.
RECICLEM!!
RECICLEM!!
Per ser uns bons agents de medi ambient hem de tenir molt clar que cal RECICLAR!! Per això us deixem uns jocs molt divertits que us ajudaran a saber reciclar correctament!
*********************************************************************************************************
*********************************************************************************************************
*********************************************************************************************************
EL PAS DEL TEMPS
Durant aquesta unitat treballarem el pas del temps.
Ens adonem que passa el temps ja que el nostre cos té uns canvis
físics, ens anem adaptant a la terra on vivim, aprenem coses que ens ajuden a viure,
els nostres pares, avis i nosaltres mateixos ens anem fent grans i vivim
diferents etapes en la nostra vida: infantesa, joventut, maduresa i vellesa.
Però... com passa el temps en el nostre dia a dia? Anem a recordar-ho!
Però... com passa el temps en el nostre dia a dia? Anem a recordar-ho!
EL PAS DEL TEMPS I LES JOGUINES
El temps passa i les joguines van evolucionant... Si preguntem als nostres pares o avis, segur que descobrirem la gran diferència que hi ha entre les joguines que ells feien servir i les que actualment fem servir nosaltres.
Us convidem a fer un petit treball d'investigació sobre l'evolució de les joguines. Podem escollir joguines de qualsevol temps i explicar-les o, si ho preferiu, podem comparar una mateixa joguina en diferents moments de la història.
Per ajudar-vos en la vostra recerca us deixem aquest material:
L'AIGUA
Oi que sabries dir de quin tipus és?
Doncs això és el que farem en aquest nou projecte... Descobrir moltes i moltes coses sobre l'aigua.
Per fer-ho, hauràs d'entrar en el següent BLOG.
Clica la imatge
ELS PAISATGES DEL NOSTRE ENTORN
Us proposo un tema molt interessant que ens ha d'ajudar a entendre millor com és el nostre entorn:
ELS PAISATGES
Ànims i a treballar...
Algunes pàgines de recursos on podeu investigar són aquestes:
JClic els paisatges
JClic els paisatges
Les formes de la terra
http://www.edu365.cat/primaria/muds/socials/relleu/
El món per un forat (entrar a paisatge)
http://www.edu365.cat/infantil/monperunforat/
Vídeos
http://www.youtube.com/watch?v=asZ8F4X5_SA&feature=related
http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=mGPq6TD2ziY
http://www.01.ign.es/ign/flash/mi_amiga_la_tierra/homeTierra.html
http://www.edu365.cat/primaria/muds/socials/rius/imatges/riu.swf
ELS ANIMALS
Els animals es divideixen en dos grans grups: els animals vertebrats i els animals invertebrats.Aquest curs estudiarem quina és la diferència entre els dos grups i investigarem en profunditat!
Avui estic amb vosaltres per parlar dels animals, en concret de la família dels vertebrats. Us agradaria saber més coses sobre aquest grup d’animals?
Tinc una proposta per vosaltres, farem un treball d’investigació sobre els animals vertebrats. Com ja sabeu aquest tipus d’animals estan formats per cinc grans grups: les aus, els mamífers, els peixos, els rèptils i els amfibis.
Per aconseguir ser bons investigadors heu de seguir aquests passos:
1. Formeu set equips de treball amb l’ajuda dels vostres mestres.
2. Cada equip triarà un animal diferent.
3. Buscareu informació i imatges
4. Omplireu una fitxa individual que us entregaran els mestres amb l’ajuda de tot l’equip i de la informació obtinguda.
5. Prepareu un mural per explicar a la resta de grups tot el que heu aprés.
IMPORTANT: Per realitzar la vostra feina d’investigació i després poder exposar-la a la resta de la classe, és totalment necessari tenir present els apartats que no poden faltar al vostre treball. Són els següents:
- Característiques físiques (Com és el seu cos?)
- Alimentació (Què mengen?)
- Reproducció (Com neixen?)
- Hàbitat (On viuen?)
- Classes o tipus (Exemples d’animals)
- Curiositats
Bé nois i noies, ja sabeu quina es la meva proposta, i per facilitar-vos la feina, aquí us deixo una sèrie de recursos que us poden ajudar:
Els animals vertebrats
http://www.slideshare.net/blogsbetaniacm/els-animals-vertebrats-693347
Animals del nostre entorn
http://xtec.cat/~fturmo/d108/animals.htm
Els vertebrats
http://www.xtec.cat/centres/c5000161/ciencia/vertebrats.htm
Espero que us ho passeu molt bé investigant el meravellós món dels animals.
Ànims i... bona feina !!!
Aprenem una mica més sobre els animals vertebrats
Clic Animals vertebrats
Clic Animals Vertebrats 2
ELS ALIMENTS
JOC: Menja sa!
ELS NUTRIENTS
MINI (Minerals)
FIBROUT (Fibra)
HIDRI (Hidrats de carboni)
GREIX (Greixos)
VITI (Vitamines)
PROTI (Proteïnes)
EL PRAT DE LLOBREGAT
Aquesta semana hem rebut una gran noticia, tenim un nou habitant. Cal que li expliquem en detall com és la nostra ciutat i descobrim on s'amaga!
Fes clic a la imatge
No hay comentarios:
Publicar un comentario