MEDI


EL PAS DEL TEMPS

COSES QUE HAN D’APARÈIXER AL MURAL:



Fotografia i vídeo
-          Com eren les fotografies i les càmeres abans? I ara? En què han canviat?
-          Crea un eix cronològic amb diversos tipus de màquines de fotografia al llarg del temps, és a dir, s’ha de veure l’evolució de les màquines de fer fotos.
-          Tria una càmera antiga i una moderna i fes una comparació: en què s’assemblen? En què es diferencien?
-          Parts de la càmera (opcional)







Mitjans de transport
-          Què són els mitjans de transport? Tipus de mitjans de transport: aquàtics, terrestres i aeris.
-          Crea un eix cronològic amb diversos tipus de transport al llarg del temps, és a dir, s’ha de veure l’evolució de les màquines dels mitjans de transport amb el pas de la història.
-          Escull un transport i explica la seva evolució: quina funció tenien abans? I ara? Quins tipus de persones el podien utilitzar? I ara? etc.

 





Escriptura

-          Què utilitzaven per escriure antigament? I ara?
-          Crea un eix cronològic amb diversos tipus d’utensilis (màquines d’escriure, estris, paper...) és a dir, s’ha de veure l’evolució del material que s’utilitza en l’escriptura.
-          Explica les diferències i semblances entre l’ordinador i la màquina d’escriure des dels seus orígens.



Música
-          Com eren els reproductors de música abans? I ara?
-          Crea un eix cronològic amb diversos tipus de reproductors de música al llarg del temps, és a dir, s’ha de veure l’evolució dels reproductors de música (ràdios, toca discos...)
-          Escull un reproductor de música antic i un modern i explica com eren, com es feien/fan servir, quins tipus d’elements podien/poden reproduir, de quin material estaven creats, etc.


Joguines
-          Busca persones de l’etapa de la vellesa, de la maduresa, la joventut i la infantesa i pregunta’ls quines joguines tenien quan eren petits, quina era la joguina que més els hi agradava, de quins materials estaven fetes les joguines que tenien...
-          Crea un eix cronològic amb diferents joguines per veure la seva evolució amb el pas del temps.
-          Tria una joguina antiga i la seva versió moderna i explica l’evolució.






Habitatge
-          Amb quins materials es fabricaven les cases abans? I ara?
-          Quines diferències hi ha entre els habitatges dels temps dels grecs i les construccions dels anys 2.000?
-          Fes un eix cronològic i anomena les diferents llars que s’han utilitzat des de la prehistòria fins l’edat contemporània. Anomena alguna característica de cadascuna.

historiahabitatge.blogspot.com.es
Aquest bloc intenta ser una eina per alumnes de primària per tal de treballar l'habitatge al llarg de les diferents èpoques històriques i la prehistòria.


Escriptura
-          Quina és la primera manifestació relacionada amb l’escriptura que es coneix?  Quina “escriptura” van inventar a l’Antic Egipte? Qui va inventar l’alfabet?
-          Quines diferències i semblances hi ha entre el paper que s’utilitzava antigament i el que s’utilitza ara?
-          Què és l’impremta, qui la va inventar, i per què es considera un gran invent?
-          Fes un eix cronològic i anomena els diferents instruments d’escriptura que s’han utilitzat fins a l’actualitat.





Vestimenta
-          Quina era la “roba” que utilitzaven a l’Edat Antiga, a l’Antic Egipte, a l’Antiga Grècia, a l’Antiga Roma, a l’Edat Mitjana, a l’Edat Moderna, al segle XIX, al XX i al XXI (ara)?
-          Digues les diferències més importants en la moda de cada etapa, els teixits, els colors...
 







LES PLANTES
 

Power point






LA NUTRICIÓ - EL COS HUMÀ- 

Per investigar haureu de cercar la informació a...

La nutrició

Aparell digestiu

Aparell digestiu 2 

Aparell digestiu 3


 Aparell circulatori 

Aparell respiratori 

Aparell respiratori 2

Aparell excretor

JCLIC El cos humà

Jocs


LES COMARQUES


Comencem projecte nou: LES COMARQUES!
Per això... us deixem l'enllaç amb tres jocs per a que pogueu localitzar les comarques de Catalunya.

















LES MÀQUINES


Iniciem una nova unitat: les màquines. Durant aquesta, descobrirem com són les màquines, quins tipus hi ha i com són les forces que les fan moure.


Us deixem un power point per a que pogueu repassar allò que hem estat veient a la classe.




Descripción: Power point

.

 
LES FONTS D'ENERGIA



En podem trobar diferents tipus d'energia, aquí veuràs una petita classificació: 



En funció de la seva naturalesa:

· PRIMÀRIES. Es troben en la natura, com la llenya, l'aigua, el carbó, el petroli, etc.
· SECUNDÀRIES. S'obtenen a partir de les fonts primàries, com l'electriciat o la bezina.

En funció de les reserves disponibles:
· RENOVABLES. N'hi ha reserves il·limitades, perquè es regeneren contínuament. Són les que provenen del Sol, del vent, de la biomassa dels residus sòlids, del mar i de l'aigua dels rius.
· NO RENOVABLES. N'hi ha reserves limitades. Són el carbó, el petroli, el gas natural i l'urani.


En els següents enllaços podràs saber més de cadascun d'aquests tipus d'energia... només cal investigar! Preparat Agent de Medi Ambient?
.
RECICLEM!!

Per ser uns bons agents de medi ambient hem de tenir molt clar que cal RECICLAR!! Per això us deixem uns jocs molt divertits que us ajudaran a saber reciclar correctament!















*********************************************************************************************************
*********************************************************************************************************
*********************************************************************************************************
     





EL PAS DEL TEMPS

Durant aquesta unitat treballarem el pas del temps.

Ens adonem que passa el temps ja que el nostre cos té uns canvis físics, ens anem adaptant a la terra on vivim, aprenem coses que ens ajuden a viure, els nostres pares, avis i nosaltres mateixos ens anem fent grans i vivim diferents etapes en la nostra vida: infantesa, joventut, maduresa i vellesa.

Però... com passa el temps en el nostre dia a dia? Anem a recordar-ho! 

Temps

 

EL PAS DEL TEMPS I LES JOGUINES

 

El temps passa i les joguines van evolucionant... Si preguntem als nostres pares o avis, segur que descobrirem la gran diferència que hi ha entre les joguines que ells feien servir i les que actualment fem servir nosaltres.
Us convidem a fer un petit treball d'investigació sobre l'evolució de les joguines. Podem escollir joguines de qualsevol temps i explicar-les o, si ho preferiu, podem comparar una mateixa joguina en diferents moments de la història. 

Per ajudar-vos en la vostra recerca us deixem aquest material: 



 

 

 

L'AIGUA 

Oi que sabries dir de quin tipus és?

Doncs això és el que farem en aquest nou projecte... Descobrir moltes i moltes coses sobre l'aigua. 

Per fer-ho, hauràs d'entrar en el següent BLOG.


Resultado de imagen de AGUA

Clica la imatge

 

 

 

ELS PAISATGES DEL NOSTRE ENTORN



Us proposo un tema molt interessant que ens ha d'ajudar a entendre millor com és el nostre entorn:
ELS PAISATGES

Ànims i a treballar...

Algunes pàgines de recursos on podeu investigar són aquestes:

JClic els paisatges
JClic els paisatges
Les formes de la terra
http://www.edu365.cat/primaria/muds/socials/relleu/
El món per un forat (entrar a paisatge)
http://www.edu365.cat/infantil/monperunforat/


Vídeos
http://www.youtube.com/watch?v=asZ8F4X5_SA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?NR=1&feature=endscreen&v=mGPq6TD2ziY

http://www.01.ign.es/ign/flash/mi_amiga_la_tierra/homeTierra.html

http://www.edu365.cat/primaria/muds/socials/rius/imatges/riu.swf






ELS ANIMALS  

Els animals es divideixen en dos grans grups: els animals vertebrats i els animals invertebrats.

Aquest curs estudiarem quina és la diferència entre els dos grups i investigarem en profunditat!





Hecho con Padlet



Avui estic amb vosaltres per parlar dels animals, en concret de la família dels vertebrats. Us agradaria saber més coses sobre aquest grup d’animals?

Tinc una proposta per vosaltres, farem un treball d’investigació sobre els animals vertebrats. Com ja sabeu aquest tipus d’animals estan formats per cinc grans grups: les aus, els mamífers, els peixos, els rèptils i els amfibis. 



Per aconseguir ser bons investigadors heu de seguir aquests passos:

1. Formeu set equips de treball amb l’ajuda dels vostres mestres.


2. Cada equip triarà un animal diferent.


3. Buscareu informació i imatges


4. Omplireu una fitxa individual que us entregaran els mestres amb l’ajuda de tot l’equip i de la informació obtinguda.


5. Prepareu un mural per explicar a la resta de grups tot el que heu aprés.




IMPORTANT: Per realitzar la vostra feina d’investigació i després poder exposar-la a la resta de la classe, és totalment necessari tenir present els apartats que no poden faltar al vostre treball. Són els següents:

- Característiques físiques (Com és el seu cos?)

- Alimentació (Què mengen?)


- Reproducció (Com neixen?)


- Hàbitat (On viuen?)


- Classes o tipus (Exemples d’animals)


- Curiositats



Bé nois i noies, ja sabeu quina es la meva proposta, i per facilitar-vos la feina, aquí us deixo una sèrie de recursos que us poden ajudar: 

Els animals vertebrats 
http://www.slideshare.net/blogsbetaniacm/els-animals-vertebrats-693347 
Animals del nostre entorn 
http://xtec.cat/~fturmo/d108/animals.htm
Els vertebrats
http://www.xtec.cat/centres/c5000161/ciencia/vertebrats.htm



Espero que us ho passeu molt bé investigant el meravellós món dels animals. 
Ànims i... bona feina !!!



Aprenem una mica més sobre els animals vertebrats
Clic Animals vertebrats

Clic Animals Vertebrats 2



ELS ALIMENTS

Resultado de imagen de aliments

JOC:   Menja sa!


ELS NUTRIENTS

 

MINI (Minerals)

FIBROUT (Fibra)

HIDRI (Hidrats de carboni)

GREIX (Greixos)

VITI (Vitamines)

PROTI (Proteïnes)






EL PRAT DE LLOBREGAT

Aquesta semana hem rebut una gran noticia, tenim un nou habitant.  Cal que li expliquem en detall com és la nostra ciutat i descobrim on s'amaga!

Fes clic a la imatge

 Resultado de imagen de SKYLINE EL PRAT

 

 

No hay comentarios:

Publicar un comentario